Vad jag gör just nu


Detta håller jag på med nu:


Sedan 1986 är det tillåtet för både män och kvinnor att rösta i valen, förutsatt att de fyllt 18 år. Flest röster får de två partier som sedan 1938 har regerat. Vaterländische Union (Fosterlandsunionen, VU) och Fortschrittliche Bürgerpartei (Borgerliga framstegspartiet, FBP) är båda måna om de konservativa, katolska och monarkistiska samhället i Liechtenstein. 1997 beslöt emellertid FBP att lämna regeringen, vilket innebar vinst för VU i valet under samma år. VU:s ledare Mario Frick bildade därmed en enpartiregering. Idag har FBP emellertid knipit åt sig flest mandat, och har nu tolv platser. VU har i sin tur tio platser, och de återstående tre mandaten är tilldelade Freie Liste, FL.

Lantagens främsta uppgifter är att fatta beslut om lagar, godkänna budgeten, godkänna internationella överenskommelser, rekommendera regeringsledamöter samt utse domare.

ZzZZzznaaark...

Ps. Don't sno it! Jag har jobbat ett bra tag nu!! :@


Kommentarer
Postat av: Klara

hoppas du har haft en bra dag :D checka gärna in min blogg och svara på vem bär den bäst? :)

2008-04-08 @ 19:20:03
URL: http://lifeofklara.blogg.se
Postat av: LinnéaK

Hej på dig :)
Om du har tid och lust får du gärna lyssna på mig i min blogg, jag sjunger&spelar..
Ha en bra kväll!

2008-04-08 @ 19:21:47
URL: http://LiinneaK.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0