Kockduellen

Hej!

Igår tog jag mig till Amelie vid sextiden, för att snacka taktik med resten utav laget inför kockduellen.  Vi målade sverigeflaggor på kinderna och tog oss därefter in till stan, till Mensabar där tävlingen skulle äga rum. Efter ett tag kom resten av klassen, som träffats innan på ett café, för att titta på oss när vi skulle tillaga våra rätter.

Det är svårt att förklara hur allt såg ut, jag lägger ut bilder så fort jag fått dem. Vi lagade tomatsoppa och en grekisk sallad till förrätt, råraka, wok och en örtsås till varmrätt samt en fruktblandning med lite smulad choklad över till efterrätt. Juryn bedömde matens utseende, smaken och hur alla tre rätter passade med varandra på en poängskala mellan 1-6, där 6 var bäst. Tyvärr hade Iran satsat väldigt mycket på matens utseende, det såg onekligen väldigt gott ut, så redan från början drog de ifrån. Annars var det väldigt jämnt, men vinsten gick till Iran. Vi gick dock inte lottlösa hem, utan vi fick vars en flaska Freiburgervin med oss.

Får ni någongång en chans att delta i en liknande tävling - gör det! Det var hur kul som helst! Vi blev filmade under tiden vi lagade mat, och hamnade på en storbildsskärm så att publiken i detalj kunde se våra mästerverk. Ja, det var som sagt riktigt, riktigt kul! Och lag Sverige jobbade riktigt bra tillsammans :-). Efterår gick svenskarna till en rysk bar för att fira vårt deltagande.



Idag blir det skridskoåkning i ishallen tillsammans med Eric, Amelie, Maria och Irene. Jag och Eric ska nog göra lite undersökningar inför projektarbetet när vi väl är på plats i ishallen.  Ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0