Last Christmas

Hos Hausmeister fick jag veta en bra och en dålig sak. Den bra är att vi inte behöver måla hela rummet som vi först trott att vi behövt. Den dåliga saken var att Hausmeister inte jobbar på helger, så då jag hade tänkt mig att flytta ut - nästa söndag - går ju inte då han är ledig. Måste därför hitta boende i två nätter. Den sista natten är nog lugn, tror jag kan sova hos Amelie, men den första natten är vi ganska många som står utan rum, så vi får lösa det på ett smidigt sätt.

Nu sitter jag här och lyssnar på julmusik samtidigt som jag dricker en varm kopp te och smaskar på risgrynsgröt. Finns inga ord för hur mycket jag längtar efter julmys hemma i Tyringe. Samtidigt finns det nog heller inga ord för hur sorgligt jag kommer tycka det är här när vi säger hejdå till varandra här nere. Men, jag kommer ju tillbaka. Eller!?

Åh, nu lyssnar jag på Last Christmas med Wham. Det är nu vi brukar klä granen, slå in julklappar eller baka julgodis... Fast kanske inte den 3e december....


Amelie, Elin, Maria och Jag värmer oss på julmarknaden med vars en kopp Glühwein.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0