Onsdag

God dag

Är precis hemkommen från en dag i skolan. Idag har vi översatt texter inför översättningstentan, gått en rundvandring i de alternativa kvarteren här i Freiburg, samt haft en tävling om allt det vi gått  igenom om Freiburg och dess historia. Vinnarlaget fick en flaska vin av hög kvalitét, som var vår lärare Klaus favorit.

Det ska smaka bra med lite vin imorgon kväll efter kockduellen. Haha. Hahaha.

Ja, mitt lag vann!

Nu ska jag alldeles strax till Hausmeister och boka tid, så att han kan komma och kolla mitt rum nästa söndag då jag sticker hem. Och idag fick de som itne ska läsa B-kursen ta ett papper för att avanmäla sig som Freiburgerian. Jag tog inget...

...det måste vara ett tecken.

Nej nu ska jag som sagt ner till Hausmeister och snacka lite. På tal om snacka är det muntligt prov imorgon, och med mitt efternamn blir det givetvis jag som får stiga upp tidigast för att börja klockan 9.00. Den som hade turen i  detta sammanhanget, att ha A som första bokstav i efternamnet, fick sovmorgon till 11.00.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0