Snart strandsatt!

Sååååå.... Då var den sista frukosten här vid mitt skrivbord framför datan, i magen. Om en och en halv timme kommer Hausmeister. Innan dess ska jag ha hunnit torka golvet. Hinner jag?! Höhö.

Detta blir nog det sista inlägget här i Freiburg. Malin har inte internet hos sig, inte Eric heller, som jag ska vara med idag då projektarbetet ska skrivas klart. Det får helt enkelt bli the final inlägg.

Ikväll ska alla som är kvar här ta en öl på Wahlfisch som avsked. Imorgon åker en hel del hem till Sverige. Jag och Eric ska passa på att gå i stan en sista gång och ha lite kul. Vi sticker ju ändå hem dagen efter.

Det känns nu att man ska hem. Och jag längtar! Inte för att jag inte gillar att vara här, det är snarare det att nu är jag så inställd på att få komma hem! Jag vill inte annat! Jag vill inte säga hejdå till alla här, och inte träffas igen till våren.

Hade någon kommit nu och sagt: "Du måste stanna här en månad till", vet jag inte vad jag hade gjort. Nu är jag så inställd på att ett tåg kommer och hämtar mig och min enorma packning klockan 19.04 på Freiburgs station. Kring 13.00 dagen efter är jag framme på Hässleholms station. Jag väntar mig banderoller där det vackert står "Välkommen hem Sofia" prytt med ballonger och serpentiner, samtidigt som jag får svenskt saltlakrits serverat.

Skämt å sido. Nu vill jag hem, men först vill jag säga hejdå till alla underbara klasskamrater samt denna underbara stad! TSCHÜÜÜÜÜÜSSSSSS!


Jag och Amelie - en person jag kommer sakna väldigt mycket!!

Kommentarer
Postat av: jojj

"du kommer hem till en hamn full av famnar" / mamma

2008-12-13 @ 21:01:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0