Carpe Mensa!

God morgon! Eller god förmiddag, jag har minsann varit uppe ett tag!

Igår stack jag till Amelie vid fem för att baka pepparkakor. Vi gjorde egen pepparkaksdeg (ganska svårt att få tag på här, om man inte orkar åka till IKEA) och den blev ljuvlig! Amelies spanska roommate var med och försökte skära ut figurer ur den goda smeten, samtidigt som jag bjöd på glögg. I bakgrunden ljöd spansk och svensk julmusik om vartannat.

Vid sju började resten av klassen titta in, och vi dekorerade alla tillsammans de pepparkakor vi gjort, med egengjord, vit, garnityr. Det blev hur fint som helst! Sedan, dagen till ära, såg vi Nobelmiddagen direkt från Blå hallen. Vi spelade också  Galenpanna, då den till vänster om en skriver en lapp på en person som man sedan ska ha i pannan, så att man inte ser vad det står på lappen. Man får sedan  ställa ja-eller-nej-frågor för att komma på vem man är. Maria blev prinsessan Madeleine och hon frågade försiktigt om hon var på TV. Svaret blev: "Yes, very much indeed". I bakgrunden hade vi ju Nobelmiddagen på direktsändning. Höhö.

Dagens planer:

1. Göra vid mig
2. Gå på mensa och äta med Amelie
3. Betala Kabelräkning på Deutsche Post
4. Hem och hämta resten av mina lägenhetsgrejer och gå med dem till klassrummet (hur sören jag nu ska lyckas med det)
5. Säga hejdå till Elin, Per och Lina som sticker imorgon (NEJ!!!)
6. Städa som om det inte fanns någon morgondag
7. Försöka stänga mina resväskor
8. Försöka somna, sista natten i mitt rum på Händelwohnheim... (åååhh)

Kommentarer
Postat av: Emilie Möller

Kommer du hem till tyringe nu då? :) Ska du läsa mer i tyskland efter jul eller? :)

2008-12-11 @ 18:03:31
Postat av: sofia

Jaaa, jag är tillbaka i Tyringe nu :) Och jag sticker tillbaka till Freiburg den 15e januari ungefär :) vad hittar du på nuförtiden?

2008-12-15 @ 18:07:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0