Helgsummering

Hej!

Innan jag sätter igång med plugget tänkte jag uppdatera er, mina kära läsare, om helgen som gått. Johanna var ju som ni alla nog förstått, här en andra gång och förgyllde tillvaron. Vi gjorde stan på dagarna, mest för att njuta av den underbara julstämning som råder i Freiburg. På fredagskväll träffades vi och en hel del till hos Amelie för att spela lite spel innan vi gick ut på Agar och dansade. På lördagen gick jag, Johanna, Eric, Sebastian och Irene runt på stan för att hitta något arab-likt, som vi kunde tänkas bära på arabfesten som ägde rum hos Elin samma kväll.

Efter att ha gått runt i varenda 1€-butik som finns i hela staden, bestämde vi oss för att köra på Johannas briljanta idé - att komma dit som mumier. Sagt och gjort, vi drog hem och ordnade fin middag för att sedan träffas alla hos Eric där vi skulle låta oss kläs in i många rullar toapapper innan vi skulle bege oss till arabfesten.

Men något fick oss att minska på det här med toapappersanvändningen, kanske var det Amelie som ringde och sa att det inte var så jätte-seriös utklädning. Vi valde alltså att klä in våra huvuden i toapapper, det kunde ju vara våra slöjor. Tyvärr såg allt papper snarare ut som bandage än slöja. Min kofta som jag hade på mig fick vara min sjal på huvudet. Festen var rolig och mysig. Elin och C:o hade gjort fint med massor av tända ljus och kuddar på golven, allt i ackompajemang av arabisk musik. Kul!



Fredagskväll på Agar



Jag och syster



Irene får bandage



en arabic-pose



Fler arabic-pose



En kille hade en arabisk dräkt, vars design onekligen påminde om en luciasärk med rött band i midjan. Därför fann jag och Per det passande att sjunga luciasånger i stämmor för honom, så att han visste vad det var han hade på sig. Här sjunger vi för fullt, Johana tyckte nog att det var kul.



Malin hade kvällen till ära slöja.

Nej nu ska jag göra lite projektarbete, sedan blir det storhandling. Johanna har tömt mitt skafferi! Höhö. Adjö

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0