Första snön i Freiburg är här...

... men inte för att stanna!

Jag har inte gjort någonting idag. Verkligen ingenting. Förutom att sova.

Det blev ganska sent igår. Eller ska man säga tidigt? Jag lämnade min jacka, väska och mina nycklar inne i Pers korridor, som är över Irenes och Johannas. Han gick och la sig vid två-tiden ungefär, och när ja skulle ha mina grejer var dörren låst, och jag kom inte in. Fick stå ute i kylan i en evighet och plinga på allas dörrar på dörrklockan, innan en tjej med tunga steg, gäspande kom och öppnade dörren försiktigt.

Jag hann precis med den första spårvagnen, som går 18 minuter över fem. Så jag kom hem iallafall. Med jacka, nycklar och väska. Men när jag kom hem satt där en gubbe i trappuppgången som sov. Jag gick fösiktigt förbi honom för att inte väcka denne skumme man, men det gjorde jag tydligen. För då jag gick in på toa i min korridor (glömde låsa ytterdörren efter mig, eller vi brukar inte göra det) så hörde jag att någon gick in i köket. Oj, tänkte jag, jag var tydligen inte ensam om att vara ute så här sent. Jag trodde det var en av mina roomies. Men när jag gick ut ur toaletten satt denna onyktra man i mitt kök och rökte. Då fick jag användning av pappas favoritreplik i tyskan - RAUS.

Men annars var faktiskt kvällen jätterolig. Många olika nationaliteter på festen och det är alltid kul! Ikväll ska vi fira Eric hemma hos honom, han fyller år imorgon. Sedan är det stort WG-party här på Händel så det blir nog ett litet besök här också! Ha det fint alla!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0