Fredag!

God morgon! Här strålar solen som om den inte gjort annat.

Är lite smått stolt - ringde ett samtal till ett tyskt kabelTV företag, som skickat en räkning till mig. Då jag inte kunde öppna den för  att man behövde ett kundnummer, fick jag ringa och fråga om det. Att ringa på ett främmande språk har varit lite läskigt innan för mig. Men jag klarade det galant! Så nu betalar jag nästan räkningen med glädje!

Igår träffade jag och Amelie Nadine (modellagentinnan) för att ta emot vår lön sedan helgen. Vi firade med att dra till IKEA för att kolla möbler till Amelies kommande lägenhet i Uppsala, samt att njuta lite smått av julpynten som det inte rådde brist på, direkt. Sedan gick vi i Sverigeshopen och handlade lingonsylt, gräddsås och blåbärssoppa. Ville så gärna köpa en flaska Blossa lättglögg också, men tyvärr fanns det bara vinglögg och det är ingenting som jag är särskilt förtjust i. Attans!

Idag vet jag inte riktigt vad som händer. Måste ta och tänka över det här med projektarbetet. Eftersom Sara är hemma kan jag inte längre jobba med henne, och det vi skulle göra är på tok för stort för mig, själv. Så jag har två alternativ; antingen hoppar jag på Erics projektarbete om hockey i Tyskland (då skriver jag om konståkning) eller intervjuar jag två-tre tyskar som läser svenska för att se vad de har svårast resp. lättast för i det svenska språket. Egentligen är det andra alternativet det mest intressanta, men jag vill så gärna njuta av den sista tiden här i Freiburg, inte sitta ingrodd i en massa grammatikböcker, menar jag. Fast jag vet inte... Vi får se...

Nej nu ska jag äta lite frukost! Ha en skön dag! Wiederhören


Åååh, jag är så avundsjuk på en viss familj och en viss mormor som är på väg ner till Canaris nu! Hoppas ni får underbara veckor där nere!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0