Im Winter ein Jahr

Är precis hemkommen från bion. Jag nämnde innan att mina förväntningar på den förmodligen snart oscars-nominerade filmen var skyhöga. Jag kan bara säga en sak - filmen nådde upp till dem. Mer än väl.

Då eftertexterna börjat rulla var det ingen hets ut ur biosalongen som det brukar kunna vara efter vissa filmer. Jag har aldrig varit med om att alla åskådare likt förstenade satt kvar på sina platser och stirrade in i duken.

Filmen handlade om en ung tjej mellan 20-25 år och hennes mamma, som sörjer sin bortgångne bror och son. Han tog livet av sig en vinter utan att lämna något meddelande efter sig. Ungefär ett år efter sonens tragiska död, uppsöker mamman en målare med hoppet om att få sina två barn målade tillsammans, som om de båda var vid liv. Målaren måste då iakkta dottern, då han ska kunna fånga henne exakt som hon är på bild. En stark vänskapsrelation utvecklas då, dottern och målaren emellan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0