Ja, jag gör likadant hemma.

Det är det här med städningen i min korridor. Blev precis utskälld av en av mina tyska grannar, som gaddat ihop sig mot mig och min amerikanska roomie. Saken är den, att av de hundra saker hon beskyllde mig för att inte ha gjort eller att ha gjort fel, stod jag för kanske två. Eller ingenting alls om jag tänker efter. Tyskarna får byta lampa, tyskarna får tvätta spisen, tyskarna får tvätta mattor, medans vi inte gör någonting. Enligt dem alltså.

Men nu är det såhär: varje dag då jag kommit hem har det varit berg utav disk i vasken och på diskbänken. Eftersom jag ALLTID diskar direkt då jag använt ett visst köksredskap, känner jag mig inte manad att ställa mig med diskborsten i högsta hugg och gnugga bort mina mitbewohners ingrodda matrester. Jag torkar av allt som blivit smutsigt och blött på köksytorna - jag tycker helt enkelt att jag gör det snyggt efter mig då jag varit i köket.

Så nu fick jag då en utskällning att jag och amerikanskan minsann inte gjorde någonting. Och om vi var likadana hemma.  För det är ju alltid tyskarna som får diska bort allt berg av disk som av någon skum anledning hamnat i köket. Men jag stod inte bara och tog emot skit utan vidare. Jag sa att jag visst diskar och att jag hur som helst ALLTID försöker göra rent efter mig, men att jag mycket väl kan misslyckas. Och att jag blir irriterad då jag ska koka spaghetti, men inte hittar någon ren gryta, då alla står framme med gårdagens mat däri.

Stannar jag kvar här flyttar jag till en ny korridor.

Det var det. Jag älskar att få skriva av mig - nu är irritationen borta. Hoppas bara jag inte överförde den på er. Adjö!

Kommentarer
Postat av: Lina

Bra Sofia stå på dig! De är väl kasnke som min tysk som köpte en kaka för att hennes mamma skulle få smaka! De kanske lämnar kvar grytorna ifall deras mammor ska komma så att de också får smaka det som de har lagat!



Happas allt är bra med dig annars! När e de som du kommer hem?



Pusspuss

2008-11-26 @ 11:21:38
URL: http://linacrona.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0