There's no combination of words I can put on the back of a postcard

God Tisdag!

Är alldeles precis hemkommen från skolan. Idag tittade vi på filmatiseringen av der Tod in Venedig.Vi alla har läst boken så man visste i princip allt som kom att hända, något vår litteraturlärare Klaus förmodligen missat. Han satt nämligen och förklarade det mest uppenbara scenerna för oss, så att vi verkligen inte skulle missuppfatta situationen. När tillexempel huvudpersonen Gustav von Achenbach frågade en man vad som stod på i Venedig då invånarna sprutade desinfektonsmedel överallt, såg man mannens onda blick och hånfulla flin, då han cirkeldefinierat svarade på frågan. Han ljuger, tänkte jag precis tänka, innan Klaus skrek till oss alla "HAN LJUGER NU!". Okej, okej...

Sedan förklarade han att Tadzio, den fjortonårige gossen som Aschenbach förälskat sig i, pratade polska. Och han betonade stark att polska och franska är två HELT olika språk under filmens gång. Om någon nu skulle missat det. Och precis innan dödsscenen, då Aschenbach var likblek i ansiktet och gav lidande stönanden ifrån sig på grund av kolerans åkommor, skrek Klaus "HAN ÄR SJUK NU". Jaha, han var det. Jag undrade just.

Vill ni veta en rolig sak?? Klart ni vill, om ni nu klickat in er här. Jag, Amelie, John, Per och Maria ska representera Sverige i en matlagningstävling som äger rum den 4e december. Vi får ingredienser och ska efter det laga förrätt, varmrätt och efterrätt. Våra motståndare i första omgången kommer bli Iran eller Marocko. Det ska bli grymt kul, nu när jag äntligen fått tillbaka min passion för matlagning, något jag tidigare saknat.

Senare ikväll bär det av till Francek för att få  håret uppsatt. Alla modeller kommer att vara där och Amelie kommer att få håret färgat och klippt! Jag kommer att vara på plats med kameran i handen! Här nedan är de fem "finalistmodellerna" som redan blivit klippta. Amelie kommer att få en frisyr som Alexandra, tjejen i mitten på översta raden. Spännande!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0