Hemma igen...

Gäääääääääääääässp... Hejsan...

Jag har sovit tills nu. Hade egentligen en lektion idag klockan elva men jag var i ett fruktansvärt stort behov av sömn, så jag ställde inte klockan. Jag var hemma i mitt rum halv sju i morse.

Helgen har varit väldigt intensiv, och full av blandade känslor. Jag kunde inte sova här hemma i fredags, så det var väl en av alla anledningar till att jag fick fruktansvärt ont i magen hela lördagen. Jag kunde inte äta någonting och fick sitta i fosterställning (hur man nu kan sitta i fosterställning) bakom kullisserna. När det var tid för show ryckte jag dock upp mig och gick ut på scenen och gav järnet.

Efter fredagens show körde vi direkt till Duisburg som ligger i Ruhr - och det syntes kan jag säga! Industri överallt. Hur som helst - jag hade magsmärtor och satt längst bak i bussen med Amelie, där det också pågick party. Dansöserna hade uppvisning för killarna i takt med hög house-musik, och det var inte jättekul för mig med mina smärtor, kan jag säga. Vi kom fram till hotellet vid tre på morgonen, jag och Amelie fick vårt rum nästan sist av alla - så vi var inte i säng förrän vid fyra.

Jag vaknade upp i Duisburg... utan magsmärtor! Den glada Sofia var tillbaka, något jag ville att alla skulle veta... haha. Vi åt frukost på hotellet och efter utcheckning och hela köret begav vi oss till lokalen där showen skulle äga rum. Hur cool som helst! En (kanske inte så förvånande) gammal industrilokal som man ändrat om lite i. Denna dag kom Mr. and Miss Germany till oss för att vara med i showen. Mr Germany är slående lik Fredrik Ljungberg, något tyskarna också höll med om. Showen gick jättebra och efter den var det samma visa - in i bussen och iväg till Berlin, där vi kom fram vid halv fyra.

På morgonen var det upp igen, frukost och utcheckning. Sedan åkte vi buss till showlokalen i Berlin där vi hade repetition, frisyrfix och make-up, som vanligt. När showen var över och vi städat klart efter oss, gick vi till bussen för att åka 10 timmar hem till Freiburg igen.



Jag hade tänkt att skriva mer ingående om helgen lite senare, när jag inte är såhär trött. Men jag hade tänkt förklara vad jag menade med blandade känslor. Först och främst vill jag säga att helgen har varit skitkul, jag kommer att se tillbaka på den som en rolig och intensiv helg. Men jag har varit i en annan värld denna helgen - den ytliga världen. Där uteseende, frisyr, kläder, sättet att gå på, kändisskap, dyra märken med mera, är allt. En före detta deltagare från Tysklands next top model var ju som sagt också med i showen. Gina Lisa heter hon, och hon är väldigt känd i Tyskland, kanske mest för hennes skandalomsusade porrfilm som läckt ut på nätet. I alla fall, samtidigt som hon blev fixad och uppassad med champagne och annat av fyra frisörer och sminköser, fick vi stränga order av de övriga i teamet. "Sitt här", "flytta dig", "ta inte dom skorna", "låt mig göra det här", med mera.

Avundsjuka och falskhet rådde också (något jag inte trodde till en början). Tjejerna snackade skit om Gina Lisa, och killarna om Mr. Germany. En av modellerna som nästan varit jobbigt pratglad med mig och Amelie innan vi reste hit, tittade inte ens på oss under hela resan.

Men nu får ni inte tro att jag inte tyckte att detta var roligt, för det tyckte jag. Jag och Amelie var inte med dem som snackade och vi la inte mycket energi på den person som totalt ignorerade oss, utan vi skrattade och hade kul med de personer som är "äkta" under hela resan, vilket gjorde den minnesvärd på ett bra sätt. Jag ska skriva om allt det roliga sedan, tänkte jag. Eller nej inte allt, för det blir ett riktigt lååååååååååångt inlägg, det!

Då lägger jag också ut några bilder som jag tog under resan :-). Ha det bra! Tschüsi

De två svenskorna, som hade laddat upp med en massa godis samt filt och kuddar - från IKEA dessutom. En minnesvärd resa.


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0