My name is Bond, James Bond

Hej mina vänner!

Jag har nästan precis vaknat. Blev lite senare än beräknat igår, kom hem 03.00. Trodde inte att vi skulle få se filmen, men det fick vi! :-). Det var alltså första gången jag såg en hel Bond-film. På tyska dessutom. Pinsamt nog måste jag erkänna att jag somnade. Något jag fick mer information om av dansarna som satt bredvid mig. De petade på mig och frågade om filmen var bra eftersom jag sov. Men den var faktiskt inte jättebra...

De hade satsat mycket på själva arrangemanget kring Bio-premiären. När jag och Amelie kom klockan 15.00 för att börja repetera inför showen, hade bio-personalen byggt upp en bar där det skulle serveras gratis öl och sekt till alla gäster. Bord med vita dukar stod utplacerade lite varstans, och en popcornmaskin hade de placerat precis innan biosalongens ingång, där man kunde ta så mycket popcorn man ville ha. (Det var söta popcorn, dock. Tyskarna äter inte salta!)

Där fanns också en kamera uppriggad, där man fick ställa sig bakom en grön skärm och sedan låta sig plåtas. Därefter gjorde fotograferna om bilden, så att den såg ut som en affisch till Quantun of Solace. Alla - både gäster och personal - var uppklädda i fina klänningar och kostymer. Röda mattan hade rullats ut, och vakterna stod utanför och släppte in alla stiliga människor, som kommit för att se James Bond.

Men hur gick showen då?
Njaaa, den gick väl sådär. Vi hade ett generalprobe innan showen då alla hade sina kläder på sig - och det gick jättebra. Men vi halkade lite efter under själva föreställningen, så det blev lite sent. Slutet var hur som helst väldigt fint, då killarna i kostym satt på knä och vi tjejer i våra aftonklänningar stod bakom och smällde glitterkanoner så att glittret föll liksom snö över hela scenen. Sedan fick vi stå kvar på scenen och se då Miss Germany entrade den med borgmästaren och två andra män. Efter intrvju med Miss Germany, Happy Birthday-sång och långa tacktal fick vi tillslut gå in och byta om, för att sedan se filmen.



Vår Bond affisch! Jag, Amelie, Julia och Jana är bondbrudar. Beklagar bildernas kvalitet, tog med webcamen så det blev inte så bra, men ni ser lite iaf. :-)
 

Min och Amelies bild. Jag håller en sko och hon en pistol.


Jag och Amelie har blivit sminkade och fått håret fixat hos Francek.

Har fler bilder som jag får från Amelie lite senare. Visar sen! Ha en bra dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0