Wednesday afternoon

Ah, den som trodde att jag var klar med allt vad "Der Tod in Venedig" innebar, hade fel. FEL!

Vi ska skriva ett arbete på litteraturkunden om en av de fyra böcker vi ska ha läst hitills i denna kursen och då föll valet ganska lätt på döden i Venedig, då det var den jag förstod mest av. Men inte är det lätt att skriva ett arbete på tyska, inte. Undrar just hur lång tid det kommer att ta för mig och Eric att skriva projektarbetet, då det ska vara dubbelt så många sidor där.

... På tal om det; har skrivit en enkät tillsammans med Eric som vi ska ge till personalen i ishallen ikväll. Hoppas på bra svar!

Och förresten! Har fått en goodiebag idag. Ja! En goodiebag! Det stod två ungdomar utanför universitetet och delade ut dem. Och vet ni vad det var i? Sprit (en vodka-öl-blandning)! Och vem som helst kunde få... Det hade då aldrig hänt i Sverige, misstänker jag. Utöver den alkoholhaltigadrycken fick vi också godis, tidningar, rabatter på Pimpkie, pennor, fanta, bonaqua, parfymprover, ja - hela goodiebagskitet. Gratis är bra!

Nej. Åter till Döden i Venedig. Adjöss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0