and everybody's smiling, it's so inviting

Gå till skola imorgon. Plugg hemma. Gå till skola imorgon. Plugga hemma.

Är i valet och kvalet om jag ska slösa bort två gyllene pluggtimmar på en icke givande kulturkunde-lektion, där vi bara kommer att gå igenom en text om att Freiburgare kallas för Bobbles.

Då har jag bestämt mig. Jag stannar hemma.

Det blev en helkväll hos frisören idag. Min lilla frisör blev smått irriterad på att mitt hår inte ville som han ville och där satt jag i den hårda stolen med värk i baken och den tjocka tysk-grammatik-boken i knät. Men det är väldigt roligt att se, för Francek (som är chef och äger hela Francek Friseure-kedjan) går och tittar till sina frisörer lite då och då och rättar till det som inte är riktigt rätt. Han ser ut som tagen ur Fab 5. :-).

Nu blir det lite mer plugg, efter det läggdags för att ladda upp till en dag helt ägnad åt tyska meningsbyggnader och satsdelar. Jippie!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0