bomber och granater

Ojojoj, här exploderar det som aldrig förr. Men var lugna, det är bara fyrverkerier, även om det låter mycket värre än så. Skulle tippa på att ramadan är över och att det är därför det skjuts raketer som aldrig förr, men jag kan mycket väl ha fel. Rätta mig i så fall.

Hjälp, det vibrerar i golvet av dessa raketer...

... Men nu slutade det, äntligen.

Jaha? Vad ska jag skriva om nu då... Nu när bomberna tystnade. Inte för att det hade varit roligt att läsa ett helt inlägg om hur högt det lät här, hade nog fått er att tappa intresset ganska fort. Ungefär som när jag läser der Tod in Venedig. Att jag tycker att den är svår är väl ingen nyhet, men när till och med tyskarna reagerar på hur tillkrånglat och poetiskt språket i boken är, ja då börjar jag undra varför vi inte kan läsa något så lättsmällt som... Harry Potter? Nej det är nog inte så lätt det heller, om jag ska vara ärlig.

Förresten, imorgon ska jag till frisören och testa håruppsättning inför turnén samt James Bond-showen. Kul! Vi har ju som sagt fått schemat till turnén och det blir en massa bussfarande och övernattningar på hotell. Men det gör ingenting, dann werde ich ja nur Deutsch sprechen ;-).



Min modellvännina Lisa, hennes kompis, Amelie och jag på Kagan i torsdags. Mannen i bakgrunden har jag ingen aning om vem det är. Jag är varm som vanligt efter mycket dans :-).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0