Frankrike, nästa!

Ja då är det klart och bestämt att jag och några klassisar drar till Strasbourg imorgon. Blir med andra ord min första vistelse i Frankrike och jag anar att vi denna gång ska vara riktiga  turister vilket kommer att bli spännande. Förhoppningsvis har Sörens lektioner och Europaforum i Hässleholm satt sig fast i minnet. Europaparlamentet, here I come!

Har varit på Vauban idag, först hos Per där vi rullade väldigt kletiga chokladbollar och sedan hos Eric där det spelades UNO och skrevs noveller. Hahaha, det lyckas alltid bli roligare för varje gång novellerna skrivs.

"Himlen fylldes av stjärnor då John för första gången träffade Vladans brorsa. Kärlek vid första ögonkastet. Amelie förblindades av den skönhet som Vladans brorsa spred omkring sig. - Jag vill ha dig inatt, viskade Amelie i hans öra. Han svarade: -Froh zu sein, men blev naturligtvis avbruten, slängde ut honom ur fönstret och ropade med bruten stämma: -Jag älskar bysamtinsk mosaik!!"

Jag är medveten om att ovanstående text är något intern, men grymt roligt var den i allafall, och mycket mer finns det!

Och så imorgon blir det då Strasbourg. Ser fram emot det! God natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0