Grisigt?!

Idag är det en toppendag! Det är fredag och jag är på bra humör.

Men lite irriterad blev jag idag på en av mina tyska roomates som bott här i något år kanske, men som varit hemma hela tiden som jag varit här fram tills nu. Det var hennes tur att städa badrummet denna vecka, och hon gjorde det idag. När jag sedan går ut i köket är en lapp fasttejpad på bordet, där det står "Sorry girls, but i don't want to clean the bathroom when it's that nasty, dont forget that we living togheter here!". På engelska alltså. Som en pik direkt mot mig och min amerikanska granne. Jag blir lite less, för jag är den som har städat när tyskorna inte varit hemma, jag har städat efter mig i princip alla gånger som jag smutsat ner någonting och jag lämnar ALDRIG ääcklig disk stående i vasken som alla mina andra grannar gör. Därför blir jag lite ledsen när hon pikar oss så, som om vi är riktiga grisar. Jag vet att det är jag som varit den av mig och min amerikanska granne som städat allra mest, kanske till och med bara, men det känns så lågstadiet att komma och säga "det var inte jag...". Jaja jag vet inte hur jag ska göra med denna kritik, men jag vill inte ses som någon äcklig gris för jag har inte smutsat ner mer än någon annan.

Nu ska jag till Per och baka chokladbollar som vi ska ha med oss till Strasbourg imorgon :-). Därefter blir det spelkväll med charader, haha. Ha en supertrevlig fredag, alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0