I take U to the Froh zu sein

Abend... Snart ska dra iväg till gymmet en sväng.

Igår var det ju FN-dagen. Det firade jag, Hjalmar, John, Elin, Per, Sebastian och Eric med att ta en öl på Atlantik-café (eller jag tog coca-cola men ångrade mig i det ögonblick då jag såg att det fanns Almdudler på cafét, men det var försent att ändra sig, schnüft). Vi skålade då och då för FN och för Dag Hammarsköld och Tryggve Lie. Är det FN-dag så är det. Sedan spelade vi lapp-spelet igen, det där där man skulle skriva något på en lapp och sedan lägga det i en hatt. Därefter ska man dra en lapp ur hatten och ge lappen till den personen man tycker passar ordet bäst. Grymt kul!

Sedan gick jag och Eric på Freiburgs gator och gjorde om hiphoplåtar till Froh zu sein. Rubriken är alltså en textändring (till det bättre?) av 50 cents Candyshop.



Jag - nevös och "liten" precis när tåget tar fart mot Freiburg där jag ska spendera de kommande tre månaderna. Gud vad  nervös jag var! Och så liten jag kände mig... Och som jag har VUXIT nu. Jag trodde inte att det skulle bli så bra som det har blivit. Jag ångrar inte för en sekund att jag åkte hit!

Kommentarer
Postat av: paps

Kära Sofia!!hur är det grammatiken idag då??heter det inte vuxit.Från ett grammatikproffs!!!!!

2008-10-25 @ 18:41:09
Postat av: paps

Kära Sofia!!hur är det grammatiken idag då??heter det inte vuxit.Från ett grammatikproffs!!!!!

2008-10-25 @ 18:42:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0