Nice to meet you, anyway

10... 9... 8... 7... 6... 5... 4... 3... 2... 1......

... Och DÄR gick slutsignalen. Nu är det slut på pluggandet. Det får gå som det går.

Haha, den stora klockan här på Händelwohnheim plingade precis när jag skrev DÄR. Så signalen har verkligen ljudit. Inte bara i denna text. Utan även här, hos mig.

Packat klart har jag också gjort. Så vad ska jag göra nu? Ska jag ta ut satsdelar på allt det jag skrivit? Hade inte det varit skoj? Jag hade kunnat ImPa LiTe på er mina kära läsare.

Okej: Sofia är bäst. Hon kallas världens bästa av alla.

Sofia = subjekt, är=predikat, bäst=subjektiv predikatsfyllnad. Hon=subjekt, kallas =predikat, världens bästa=subjektiv predikatsfyllnad (världens=genitivattribut), alla = agent.

Hur många tappade intresset där? Men nu har även pappa fått lära sig ett och annat om svensk grammatik, om inte annat. Natti, natti.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0