Oktoberfest!

Guten Tag.

Har försökt plugga som bara den men det har inte gått. Har svårt att koncentrera mig och det är ju kanske inte så konstigt. Jag tog i alla fall en trip in till stan för att fylla på mitt kontantkort samt leta luftmadrass till gums. Träffade min modellkollegas bror (som förövrigt var väldigt sliskig mot Amelie i lördags) och fick tillfälle att prata lite tyska.

Igår hade vi då den efterlängtade Oktoberfesten. De flesta hade verkligen ansträngt sig med att se ut som tyskar - något de lyckats med. Själv var jag Fräulein Heidi aus Tirol, med kringlor ihåret, hängselkjol och blommig blus. Vi drack öl och åt en massa tyskt snacks, som korvar, korvchips (?), kex, bröd etc. Samtidigt lyssnade vi på tysk radio och spelade ölspelet.

Vi lekte också en annan rolig lek somgick ut på att alla skulle skriva små lappar med egenskaper eller saker på. Lapparna la vi sedan i min hatt och var och en skulle sedan i tur och ordning ta en av dem, och sedan ge lappen till den som de tyckte passade egenskapen på lappen bäst. När alla var utdelade läste vi upp vad det stod på våra lappar. Jag fick bland annat; Pruttkudde (varför?), toll, superbra, barnslig, fräulein, geil (kåt???????), äkta tysk, skön och "skulle vinna ett marathon". Faktiskt en mycket rolig lek, men se till att alla får lappar, för det fick inte alla igår och det är lite tråkigt.

Ikväll vet jag inte vad som händer riktigt. Jag känner som valigt för att dansa av mig lite, men jag tror att många är ganska slitna efter gårdagen. Nåja, vi får se, något blir det i alla fall. Vad händer i Sverige?

Trevlig kväll :-)



Här mina vänner - här får ni en liten söt bild på hur jag såg ut igår. Mer bilder kommer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0