Ons(seg)dag

Hej!

Har satt på mat på spisen. Faktisk en av de få dagar jag äter lunch hemma. Skärpning.

Idag fick vi reda på resultatet på våra två tentor som vi hade för ungefär en månad sedan. Den ena om Landeskunde och den andra om ord, och vet ni vad? Jag klarade båda. Inte med högsta betyg, men jag klarade dem. Jag är inte här för att få bäst resultat. Jag är här för att lära mig tyska och för att ha kul. Jag ser detta lite som ett körkortsprov. Det spelar ingen roll hur mycket man fick då man skrev upp, huvudsaken var att man klarade det. Det spelar alltså för mig ingen roll vad jag får på tentorna, huvudsaken är att jag kommer hem till Sverige igen, med mycket bra tyskakunskaper och en jädrans massa erfarenheter i bagaget. Andra klasskamrater kanske ser den här tiden i Freiburg annorlunda, men så här ser jag på det. Får jag bra betyg är det bara en bonus!

Imorgon ska jag prova kläder på Breunninger till James Bond showen. Är grymt förväntansfull eftersom vi ska gå i aftonklänningar. Ska också ta en fika med dem som ska läsa B-kursen här nere och diskutera hur den kommer att se ut (har alltså sökt B-kursen här nere till våren).

Nu ska jag underhålla mig lite med datorn. Har inga läxor idag och det är så himla skönt! Pöss



Shake, shake!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0