Dagens trip till Strasbourg

Bonjour...

Idag har jag, som ni kanske redan anat om ni läst tidigare inlägg, varit i Strasbourg. Det blev ingen sovmorgon idag, klockan 09.03 gick tåget från Freiburgs Hauptbahnhof. Dagen har varit supertrevlig, vi har verkligen varit riktiga turister, ständigt med kamerorna synliga i händerna. Vi gick till den gamla katedralen som var jättestor och mäktig, sedan strosade vi runt i gamla stan, som är ett av UNESCO:s världsarv. Bara det skvallrar om att det var fint. Sedan gick några av oss till Europaparlamentet och kollade... Som en gammal samhälleeuropa-elev var det faktiskt väldigt häftigt att se. Jag tror att ni forna S3EU:are + Sören skulle blivit mäkta stolta över mig, då jag stod framför byggnaden och sjäng I LOVE EUROPE, med körsång utav Eric och Amelie. Filmbevis finns - det framkallade många goda skratt hos oss alla.


Jag och Eric stod på Klebers Torg och sjöng "Froh zu sein".


Visst är den mäktig? På denna bild ser man inte ens tornet...


Malin och Per på en fin karusell som vi åkte... Den var faktiskt fin även om man kanske inte kan tro det på just den här bilden...



Är man i Frankrike så är man. Baguette, tack!


Jag i en otroligt mysig del av stan.


Traditionell hopp-bild. I bakgrunden ser ni Europaparlamentet.


Inte alla har lekt tagen på Europarådets park. Jag, Eric och Iréne är i alla fall tre som kan stoltsera med det.


Eric, Iréne, Maria, Amelie & Jag vid EU-parlamentet (som inte syns på bild).


Söt?


Europaparlamentet

Så - det blev lite bilder till slut :-). Ska gå och lägga mig tidigt ikväll då vi har lauftraining heeeeela dagen imorgon. Natti.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0