Nothing's gonna change the world, if you don't do it baby

Hej alla glada!!

Hoppas allt är bra. Med mig är det finfint, är nästan precis hemkommen från dagens generalrepetition inför hårturnén samt Jamesbondövningen. Det ska tydligen vara med en modell, som varit med i Tysklands next topmodel, som ska turnera med oss. När jag frågade tyskarna vem det var så sa dom: "Waaaas? Weisst du nicht wer Gina Lisa ist?". Nej, jag gör ju inte det, tänkte jag. Jag är ju svensk. Iallafall, nu fick vi scheman och sådant till hårturnén och det känns jättekul! Ska köpa med mig en stor, fet hemmakvälls-påse med svenskt godis, som jag och Amelie ska ha och mumsa på alla de timmar som kommer att spenderas i bussen. Jag längtar!

Kanske ska jag bli svenska lärarinna? Lärde ännu en av modellerna lite svenska idag. Så nu kan han på svenska säga "Tyskan har tre genus; maskulin, neutrum och feminin. I ordboken anges genus med bestämd artikel." Är jag inte duktig? Innan dess har jag bland annat lärt Josip säga "rullebör" och "roligt" med skånskt uttal. Nu klarar de sig utan problem i Sverige.

Igår stack jag till Pers studentkorridor där det var förfest inför en svartklubb. Jag hängde inte med till svartklubben dock, men det hela var väldigt trevligt, speciellt när Per skulle förklara Österlensnytt för sin mitbewohner. "Osterweichnachricht" (direkt översatt).


När vi väntade på spårisen. Jag & Sebastian skulle hem - de andra till svartklubben.
   

1. Per, hans mitbewohner och en annan snubbe. 2. "Daumen Hoch" 3. Eric, Maria och Hjalmar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0