Det regnar...

Sedan jag kom hit har det åskat varannan dag. Eftersom jag bor i ett vindsrum smattrar regnet något så oerhört på fönstrerna (som sitter i snetak). Dessutom är det en järnväg precis mitt emot gatan vilket känns som att tälta utanför en flygplats när tågen drar förbi. Nu vet jag egentligen inte vad ni ska göra med denna information som kanske är rätt onödig. det får ni avgöra själva.

Idag har jag pluggat tyska verb. Vi har fått ett häfte med mer än 300 ord som är ett måste att lära sig utantill om man önskar ett någorlunda basordförråd i tyskan. Så idag har jag alltså börjat med verben. Och jag tänker inte skriva om några verb-grammatik-regler för då skulle ni nog somna. Och det är ju tråkigt en lördagkväll, eller?

Ikväll blir det nog utgång. Lite svårt att veta vad man ska ha på sig, dock, eftersom vi inte vet var vi ska. Eller hur ställena ser ut här. Jag & Sara tog en snabb vända till stan för att kolla in alla affärer och se om vi hittade något snyggt men utan resultat. Men jag slänger in en bild sen om hur det kommer att se ut ikväll. Om jag nu tar någon bild. Adjö!!



Så här ska jag i allafall inte se ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0