Die letzte Nacht

Gårkvällen var galen! Det var hur kul som helst. Vi alla började i vår korridor, i Sara & Sebastias kök. Deras room-mate brukar aldrig vara hemma, så vi trodde att det skulle vara okej att vara där. Men igårkväll kom hon givetvis, men det var hur kul som helst ändå! Vi dansade i det lilla köket, och diskuterade huruvida Libyens flaggas gröna nyans går mot ek eller björk (och mer förstås). 
       När klockan närmade sig tolv drog Jag, Amelie, Eric, Hjalmar, Sebastian, Johanna, Maria, Elin, Irene och Per ut i Freiburgnatten. Efter en mycket skrattfylld spårvagnsfärd till stan frågade vi oss fram vart de bästa klubbarna låg. Vi drog till ett ställe som hette "Jackson-någonting" och där var det ganska bra ös, men vi beslutade oss trots det för att dra vidare. Vi hade redan hört talas om en fin klubb som låg högst upp i en skyskrapa så vi drog dit. Det var galet! Man såg ut över hela stan när man stod och dansade. Först när vi betalade inträde fick jag och Amelie erbjudande om ett tyskt modellkontrakt. Sen försökte jag med min tönt-dans tappert shasa bort en små-läskig tysk, men jag petade honom av misstag jättehårt i ögat. Han gav sig trots det inte så Hjalmar fick ragga upp honom.  Sen blev Amelie inbjuden till VIP och vi pratade med en känd tysk rappare som var 50+. Det hände mycket mer, men det blit nog ett lite långt inlägg...Ni kanske anar att kvällen var lyckad!


Och idag har det blivit en promenad in till stan med Sara där vi åt jättegoda och maffiga sallader på Münsterplatz. Nu blir det plugg sen måste jag dra och handla. Måste säga att jag saknar pappas husmanskost på söndagarna...

Ha det bra därhemma!

Bilder från igår:

1. Dans i köket 2. Sebastian, Amelie, Elin & Per 3. Eric, Jag & Sara 4. John med kniven 5. Jag & Sara 6. John, Alex & Sara

       

Widersehen

Kommentarer
Postat av: "Brille"

Tjoho, Ich habe die Ehre!

Jag kommer att kolla in Dig av och till! Bara så Du vet! :))

Vad var det för en 50+ rappare? Kan det vara någonting för mig?

Viel Spass und mach´s gut!

Viele liebe Grüsse und Knutscher von der

//"Brille"

2008-09-07 @ 18:09:19
URL: http://sofiaastrom.blogg.se/
Postat av: Sara

Vilken kul kväll ! Men varför ville du flytta till Tyskland av alla ställen ?

2008-09-08 @ 09:54:29
URL: http://summery.blogg.se/
Postat av: Junibarn

Väldigt fin blogg, man blir liksom glad av att se den.

2008-09-08 @ 19:39:05
URL: http://interumsren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0