Here's Monday



Idag började allvaret. Grammatiklektionerna är här.

Nej riktigt så illa var det inte. Det var inte alls illa faktiskt. Lärarinnan - en söt, österrikisk tant, började med att bjuda oss på choklad, och därefter gav hon oss texten till "Vi går över dagsstänkta berg" på tyska som vi satt och sjöng. En väldigt gemytlig stämning och en underbar början på något som förmodligen kommer att bli riktigt, riktigt jobbigt.

Idag har jag ingenting på schemat och det är så skönt. Jo, jag ska till Lidl eller Kaufland och göra megainköp. Kylskåpet gapar tomt. Jag måste ha mat! Men annars inget. Så skönt. Förmodligen kommer jag sitta och leta jobb/kurser inför våren. Lite småsugen på Österrike faktiskt. Ett bra sätt att hålla igång tyskan ju. Nej - jag får se vad som händer. Ska inte bestämma mig nu, precis.

Ha dä bra


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0