Lauftraining!

Guten Abend mina vänner!

Idag har jag pluggat, pluggat, pluggat, varit på Lauftraining och spelat fotboll. Ja visst ja! Lauftrainingen! Det var det som var det roliga som jag skulle berätta om i detta inlägg. För en vecka skrev jag nämligen att jag och Amelie blev erbjudna modellkontrakt på en nattklubb. Tjejen som vi pratade med hörde av sig och bad oss skicka in bilder och mått etc. Efter det hörde hon av sig igen och ville att vi skulle gå på "Lauftraining" dvs catwalk-träning och det var den vi var på idag! Alltså, det var något av det roligaste jag varit med om. Vi gick i en danslokal, tillsammans med 15 andra, till hög musik på en avlång matta som var "catwalken". Vi fick lära oss att gå till hiphop och house, samt att gå i par (allt i högklackat). Det var så himla kul! Vi skrattade nästan hela tiden! Nu vet vi dock inte om vi är seriösa modeller än, men på torsdag är i alla fall en casting för en stor frisyrshow som äger rum i Berlin, Stuttgart och München. Om frisörerna vill, klipper de av en håret eller färgar det grönt och blått. Fast det i och för sig bara om jag går med på det. Så det är väl lugnt. Kul ska det i alla fall bli att gå på casting, och jag tar detta med en stor fet klackspark. Jag kom inte hit för att bli modell, så blir det inget gör det mig inte något alls. Men guuuud vad roligt det var att gå på catwalksträning!!

Nu ska jag laga vårrullar med ris. Ingen husmanskost här, inte.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0