"The haupstadt von Ukraina heisst Minsk"

... En av de mindre klyftiga kommentarerna från mig igår.

God morgon. Jo, det känns så, för jag vaknade för en timme sedan.

Igår stack vi hem till Johanna och Irene, på Vauban och hade lite förfest. Jag sa att jag inte skulle missa mer igår, men jag missade spårvagnen och vi komma dit lite senare. I alla fall, vi spelade kort, först "Hej Knäckt" - och ni som vet hur det går till, vet att man har olika regler efter varje kort som kommer upp, och att den som gör det sist får ta hela korthögen. Det blev väldigt högljutt och en aning fjantiga regler - på kort fem skulle vi bland annat sjunga valfri sound-of-music-låt. Hursomhelst satt deras granne också med i vardagsrummet och pluggade till ett glas vin, och vi undrade hur konstiga han tyckte att svenskar var, när vi då och då satte händerna mot öronen och skrek "HEJ".

Vi tog sista spårvagnen till stan och gick till Jackson Pollock och dansade. Sedan drog vi till Z (eller vad det hette) där det var hip-hop-tema. Vi var nog några av de enda som dansade på det stället, men kul var det :-). Efterdet var klockan mycket så jag och Hjalmar som var de enda från vårt wohnheim skulle ta bussen hem. Men den gick inte förrän om 50 min så av någon anledning stötte vi på en Freiburgiansk rappare som mer än gärna spelade sina hitz för oss. Sen bad han om att få sova på vårt golv och hela faderullan, men vom tur var blev vi av med honom så fort vi stigit på bussen.

Nu är Lauftraining nästa på schemat, sedan blir det fotboll. Ha en trevlig dag!


Jag och Amelie hade lite egen Lauftraining på väg in till stan.

Elin, Amelie och Jag

    

Jag - Jag & haren - hela gänget på Jackson Pollock - Jag & Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0