The Show

Åååhh... Älska gårdagen. Fy fan (ursäkta) vad kul.

Ska berätta allt (nästan) kortfattat:

Jag och Amelie träffades vid tre på Scala där vi skulle prova klänningar. Jag fick en mönstrad byxdress, vars design påminde lite för mycket om en pyjamas, och en svart sidenklänning med ett strasspänne. Amelie fick en "supertoll" guldig fransklänning samt en rödblommig pliserad klänning. Efter det gick vi till Kagan där vi skulle samlar vid fyra och övade på gång och poser. Efter det kom frisör-och-smink-teamet som sminkade oss och satte upp vårt hår. Nja, inte mitt hår, jag fick mitt plattat och slickat (se bild) vilket jag inte kände mig 100% komfortabel med. Sminkningen kändes också sådär, men duktiga var dom!

När vi alla var sminkade och klara fick vi vänta på Kagan i tre timmar innan showen skulle börja. Lite långtråkigt blev det emellanåt, men gott om tid för att öva catwalk fanns utan tvekan. När vi sedan skulle gå stod alla 14 modeller i trappuppgången och fnissade nervöst. Tjejerna ville lära sig svenska vilket vi givetvis lärde dem. Sedan var det dags. Vi gick först på ovanvåningen och posade lite snyggt framför fotograferna, sedan ner för en trappa för att gå lite på nedanvåningen. När jag gick i min pyjamas blev det teknikfel och musiken slutade. Fick därför stå på podiet ganska länge och improvisera innan musiken startade och jag kunde återuppta min catwalks-gång.

Efter showen bytade vi snabbt om och fortsatte natten på Kagan dansandes som aldrig förr. Eftersom vi var modeller, var vi lite extra populära för fotograferna som väldigt ofta var oss hack i häl för att föreviga vår dans på dansgolvet/högtalaren. ;). Vi blev också bra buddys med vår manliga modellkollega Josep aka Den fåfänge, och jag och Hjalmar fick skjuts hem av honom, hans bror och hans syster. När vi var hemma var klockan närmare halv sex. Somnade då vid kvart i sex ungefär, och vid kvart i åtta var min room-mate uppe och diskade. :-)

Nu blir det sedvanlig söndags-lauftraining (idag ska ett företag komma och kolla hur vi vi går) och efter det förhoppningsvis sedvanlig fotboll. Ha det finfint!


 
 

Bilder från själva showen lägger jag upp när jag har fått dem/hittar dem.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0