Jag valde Tyskland

Jag hade väldigt svårt att bestämma mig om vad jag skulle göra när jag tagit studenten, men en sak var säker: förr eller senare skulle jag utomlands. Och jag skulle ge mig sören på att lära mig de språk jag kämpat med i gymnasiet - något sånär flytande. Det fanns en tysk-kurs via Uppsala universitet som lästes i Freiburg och som dessutom är gratis som då väckte mitt intresse. Det visade sig snart att Freiburg ligger längst ner vid franska och schweiziska gränsen och att jag  endast har 3,5 timmar till Paris och Milano.

Jag börjar faktiskt tröttna på hånskratt eller repliker i stil med "nej men Sofia, VARFÖR ska du göra det?". Varför inte? Vad gör ni egetligen? Jag har kommit ifrån en skitstad som Hässleholm och det är en lättnad nog kan jag säga. Låt mig göra mitt och sköt ert (de flesta som säger det är kvar hemma i Sverige). Jag är bara 19 år och mina glassiga (?) resor till USA, Thailand, Kina och Australien bara väntar på mig. Men först ska jag utforska Europa och lära mig tyska. Låt mig göra det. För trots att jag saknar min pojkvän, familjen och vännerna  så är här faktiskt grymt kul, ni skulle bara veta!


Kommentarer
Postat av: paps

thats right just tell them were to put it!

2008-09-09 @ 15:07:16
Postat av: Brille

Jajamensan! Ut och res och ta för Dig av livet!

2008-09-12 @ 07:34:31
URL: http://sofiaastrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0