Vilken dag är DIN Dolmio-dag?

Hej hopp!

Idag har jag varit ledig. Jag har försökt att plugga så mycket jag bara kan till de två tentorna om en vecka, men man är faktiskt värd en välbehövlig paus då och då. Vid två drog därför jag och Sara in till stan för att gå och strosa lite. Vi skulle gå och äta och hamnade på en italiensk restaurang där det jobbade något av det skummaste jag sett. Eftersom jag är i restaurangbranchen (wey) så visste jag alla fel de gjorde. Men innan jag listar dem; har ni sett Dolmio-reklamen? Ni vet tomatsåsen eller vad det är, där det är små dockor som ska äta middag. Och då en jättegrov och äcklig röst avslutar filmklippet med; "Vilken dag är DIN Dolmio-dag?". I alla fall, så pratade vår servitör. Heläckligt.

1. Han gick innan jag hade beställt så jag fick säga beställningen efter honom.
2. Varje gång han gick förbi oss mumlade han läskigt; "Belllaaaaa, que pasa?" Eller liknande.
3. Personalen dukade upp ett bord mitt inne i restaurangen och satte sig och åt. (Nej förresten, de tog vars ett bord).
4. De tog våra tallrikar innan vi tuggat klart.
5. Jag hade nästan ätit upp min pasta när Sara fick sin pizza.
6. På alla frågor vi ställde, svarade med att rycka på axlarna och mumla något ohörbart.

Låter kanske inte jätteskumt, men det var det verkligen.

Vad händer ikväll då? Jag ska nog ta en öl med mina klassisar någonstans i stan. Vad ska ni göra?

Schönes Wochenende!


Kommentarer
Postat av: Linda

Jag ska med farsan och jaga imorn så det blir en tidig sänggång för min del. Annars mys med familjen! Ha det bra!

2008-09-13 @ 16:10:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0