"Danke schön für Ihre Schönheit"

Hej allesammans. Rubriken ovan fick jag höra idag på stan, när jag vårklädd och fin mötte upp Amelie och Sebastian på Bertoldsbrunnen. Jättekul att de tagit sig hit i vår!

Elin anslöt sig och vi drog tillsammans till Mensa och åt god wienerschnitzel med pommes. Därefter tog vi en glass och hängde på Uniplatz tillsammans med Amelies pojkvän Julian och hans vän Angelo. Nu är jag precis hemkommen efter Amelies desperata bikinisökanden i hela Freiburg.

Jag måste packa klart. Imorgon 19.04 bär det av med tåg mot Sverige. Åh, vad jag tycker att det ska bli kul. Hoppas bara att det är lika varmt där, som här. Jaja, måste vara klar imorgon med allt vad packning heter redan vid halv tolv och sticka ner och låsa in allt på stationen, då klassen klockan 12 skall mötas upp för vandring i Schlossberg mot ett Kneipe någonstans på berget.

Förresten, tanten har gått och oroat sig för att hon är allergisk mot Katze nu i flera veckor, eftersom hon haft rinnig näsa och röda ögon. Idag var hon och testade sig och "allt blev fel", som hon själv sa. Nåja, Katze kommer att stanna och det gillar jag. Har ju för sören börjat tycka om den lilla katten.


Utsikt från Schlossberg i vintras

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0