Mañana, mañana

Mina vänner! Ett stort framsteg i min egen lilla dokusåpa "Sofia lär sig dricka kaffe" har idag nåtts. När jag stod på Kaufland, bland te- och kaffehyllorna, slog det mig plötsligt att det skulle vara gott och ha lite kaffe hemma. Änglakörer som sjöng Hallelujah i stämmor hördes i bakgrunden då min hand sakta tog ett fast grepp om den lilla glasburken, innehållandes billigt kaffepulver, och då jag med största försiktighet lade ner den i min kundvagn.

Och nu sitter jag här på tants balkong och dricker min första kopp av eget kaffe, samtidigt som solens strålar värmer mitt ansikte och som fåglarna kvittrar ljuva vårmelodier. Blir det mer romantiskt än så?

Jo, det får jag väl i ärlighetens namn erkänna att det blir. Ikväll är det picknick och öl med delar utav klassen uppe på Schlossberg. Sedan kanske vi beger oss vidare ut någonstans. Det är ju trots allt Lillördag idag, och vi har helg nu!  Livet som student (vid Uppsala Universitet i Freiburg) är väldigt skönt (läs: slappt). Mañana, mañana.

Tja!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0