Torsdag

Baaaah, vilken pers! Vaknade vid halv tio och tyckte att det var ovanligt tyst i lägenheten så jag gick upp för att leta efter Katze. Hittade honom inte, men såg att Tants dörr till balkongen var öppen. Jag förstod att Katze hade sprungit ut och gick ut för att leta eter honom. Men nej, han var inte där.

Efter ett tag hör jag ett jamande från grannbalkongen, och där står lille Katze med ledsna ögon. Problemet är bara att det är ett stor fett galler med nät mellan mig och katten för att Katze inte skulle lyckas rymma från tants balkong, vilket han ju uppenbarligen gjorde, alla galler, gardiner och nät till trots.

Så där stod jag och försökte luta mig över med stora krukor, plankor och med mina händer i gallret för att Katze skulle kunna komma till mig. Allt slutade med att en annan dam som såg mina tappra få-in-Katze-försök, ringde till tant och ropade på mig att jag skulle svara i telefonen när det ringde så att tant kunde förklara hur jag skulle göra.

Efter många telefonsamtal hit och dit, efter dialoger mellan balkonger på innergården samt efter armar som fastnat i gallret, fick jag tillslut klippa i sönder nätet och plocka in Katze. Nu är han inlåst i lägenheten tillsammans med mig, och just nu pluggar vi språkhistoria.

Ha det fint!

Kommentarer
Postat av: Ebba

Snart shopping gums!

2009-04-03 @ 15:34:45
URL: http://ebbascloset.devote.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0