A party is going on, and we are invited!

... I Looooooove Europe...

God dag!

Läget?

Själv är det bra. Har sovit gott inatt, trots att brandvarnaren pep för att den behövde nya batteri.

Igår gjorde jag inte mycket vettigt fram tills fem, då jag stack in till stan för att ta en fika med Alex och Katarina. Vår fika slutade med middag på Atlantik med nästan hela klassen, där vi satt och drack lite gott innan vi gick vidare. Vi drog till ett ställe som heter White Rabbit som var litet och mysigt. Lite latino.

Igår var det någon form av karneval i Freiburg (vet inte om det är i hela Tyskland också), men i alla fall så sprang tyskarna runt i tjocka kyckling-löv-dräkter i alla möjliga färger och det spelades hög musik i alla matstånd som fanns (vilket var många). Någon sa att det var "fashing" nu, men det är det ju om två veckor när vi är i Österrike också. Så jag vet inte riktigt vad detta kan ha varit. Men det var grymt kul och se iallafall.

För er som inte vet är fashing en slags karneval där alla klär ut sig i backarna och festar och har kul.

Inga planer för dagen so far. Kanske ska ta mig i kragen och börja läsa litteraturen. Ha det fint!


Så här ser dom ut...


... Eller som herren i mitten (ja, det är en man under den fina masken)


Jag, Maria och Alex i mysstämning till livebandet på Atlantik.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0