Update från ett soligt Freiburg!

Hallo!

Nu sitter jag i solen på Aspekt Café i Freiburg och njuuuter av värmen. Jag måste erkänna att jag svettas en aning här i min svarta skinnjacka. Underbart.

Nu har jag flyttat in till min tant, som egentligen inte är en tant, utan en medelålders kvinna, lite över 50 skulle jag tippa. Hon är jättesnäll och rolig, men än har vi inte kunnat prata så mycket, då vi gått om varandra eftersom hon jobbar och jag går i skolan. Därför har jag inte kunnat fråga henne om internet, vilket gör att jag snyltar lite av andra klassisar, eller sitter, som nu, på cafén som har tillgång till trådlöst nät.

Egentligen är det ganska skönt att inte ha internet, då jag inte fastnar framför datorn när jag inte har något annat att göra. Det som är lite tråkigt är att jag inte kan prata med vissa personer, som jag vill prata med. Jaja, jag ska prata med min lilla tant om det snart.

Nu har grammatikundervisningarna dragit igång. Denna vecka har vi haft lektioner alla dagar utom en. Nästa vecka har vi lektioner alla dagar, som börjar klockan nio. Det är sköööönt att ha lite rutiner, även om det bara är för en vecka. Och tro det eller ej - men jag gillar att gå upp så tidigt på morgonen som vi gör nu. Jag har ju missat all morgonverksamhet i Freiburg, eller ,ja, överhuvudtaget detta år så lång, om man räknar bort Österrike.

Uppdateringarna kommer att bli lite sådär, med tanke på att jag inte har internet. Ska göra så gott jag kan! Ha det så bra, vi hörs. Och ett stort grattis till dig, kusin August :).

Kommentarer
Postat av: gums

åååh aspekt! det var inte igår det inte!

2009-03-03 @ 07:02:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0