Tillbaka i Freiburg

Hej Liebe Freunde!

Jag är tillbaka i Freiburg med lite hemlängtan. Bor i Saras gamla rum (ser exakt likadant ut som mitt, men i andra änden av korridoren) och ska stanna här en månad. Så nu är det ingen vila, utan jag måste söka boende flitigt!

Hur är allt hemma? Måste säga att det var 1000000 gånger jobbigare att lämna allt nu när jag varit hemma och haft det så underbart bra. I höstas ville jag bara ifrån Hässleholm, men denna gången var det (believe it or not) riktigt jobbigt, och många tårar som föll och blandades med skratt på stationen i Svågertorp. Under den långa tågresan hade jag min ipod i öronen och lyssnade på John Mayer och Markus Krunegård och tänkte på fina tider hemma :)

Igår var det mest skit att vara här. Jag ville bara hem, satt och smsade igårkväll Johanna om att jag inte ville vara kvar här i 4 månader. Idag känns det lite bättre, när man varit i skolan och pratat lite med de nya klassisarna, som förövrigt verkar hur trevliga som helst. Idag åt vi alla som än så länge är komna (saknas 2) lunch tillsammans på ett mysigt uni-café. Har mååååånga långa lediga weekends, och planerar att åka hem och stanna i 1,5 vecka vid påsk, för då är jag helt skol- och tentafri. Dessutom har jag bara EN lektion vecka 8, som jag KAN hoppa över, vilket lämpar sig bra för eventuell skidsemester eller besök. :-)

Nej, vi har faktiskt fått läxa som jag måste göra. En stor, fet text som ska översättas samt ett häfte som jag ska läsa ut. Har kommit efter i tyskan nu, när jag varit hemma (förutom då jag varit grammatikpolis, höhö) så det är lika bra att sätta igång!

Ha det bra, hörs lite senare!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0