Vi har bestigit berg!

Kom precis hem från Malin och Marias wg. Vi har precis jammat lite med våra nya flöjtar. Jag och Malin gjorde nämligen ett impulsköp på Kaufland idag. Ja, precis. En blockflöjt. Från barnavdelningen. Som låter som kvalificerat mög. Nej hör ni, jag ska nog ta och införskaffa mig en thin whistle så att jag kan spela med. På riktigt. Så att det låter bra.

Besteg Schlossberg idag, med Malin, Elin och Ursula. Låt bilderna tala för sig själva:


Uppställning! Nu ska det dokumenteras!


På väg upp, Elin ansluter sig till gruppen.


Uppe i tornet allra högst uppe på berget. Fantastisk utsikt!


Se och njut!


Det gäller att inte vara höjdrädd när man går upp i tornet...


Lite hinder på vägen ner...


När vi kom tillbaka ner på jorden var det demonstration på Bertoldsbrunnen om de höga studentavgifterna som man tvingas betala i Tyskland, om man vill studera på universitet.

Det var denna dagen, det. Ha det fint!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0