26 maj

Tisdag. Det ösregnar och det faktum att det igår var 45 grader i solen känns nu väldigt långt borta. Ändå kan jag gå i kjol och linne på stan utan att frysa häcken av mig, så jag klagar inte.

Igår var nästan hela klassen på tivoli. Det var roligt! Vi åkte pariserhjul med utsikt över hela stan, åkte bergochdalbana, åt currywurst och lyssnade på nostalgisk 90-talsmusik. Kvällen avslutades med en öl på Schlossberg.

Idag hade vi sista filosofiundervisningen. Vi skippade den vanliga, tråkiga undervisningslokalen och tog oss istället till ölstället Feuerling, där vi pratade Nietsche och drack öl.


Tivolit från pariserhjulet


Jag och Katze svettades ikapp i gårdagens hetta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0