Die Tage Tyringes

Jag har bara detta att säga just nu:

När man bor i Tyringe och har gjort det i hela sitt liv, är Tyringedagarna ganska överskattat. Det tyckte i allafall jag måndagen efter byns festligheter, när jag insett hur kul alla icke-Tyringe-vänner haft på Siesta, då jag envisats om att sitta i Åparkens öltält med det alltid så välanvända argumentet "men det händer ju äntligen någonting i byn..."

När man inte bor i Tyringe, däremot, men har gjort det i hela sitt liv, är Tyringedagarna aningen underskattat. Nu hade jag gärna suttit i öltältet och snackat skit med andra tyringebor. Skrattat, dansat och ätit goda hamburgare i öltältet.

Det innebär emellertid inte att jag hade struntat i Siesta.

Jag säger som Johanna sa i sin kommentar här på bloggen: Det gör ont i ens lilla Tyringesjäl när man vet hur mysigt det faktiskt kan vara!

Så - ha så kul i helgen, Tyringevänner.


Kommentarer
Postat av: EmelieB

vilken tur för alla tyringebor att siestan faktiskt inte var samma helg som tyringedagarna!!! kom nu hem din lilla fis!!

2009-05-28 @ 01:41:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0