donnerstag

Dagen började med att spårvagnarna inte gick som de skulle på grund av blixtnedslag i någon ledning i morse. Jag sov under hela ovädret, och missade denna hemska åska runt 7. Kanske för att jag börjar bli van vid blixt och dunder?

Fick gå till skolan, släppas in genom en bakdörr eftersom stora ingången är låst på helgdagar. Tog en kaffe med Alex, Maria och Dieter efter lektionerna. Vi pratade om resor. Om kulturer i olika länder, framförallt i Asien och Latinamerika. Jag blev sugen, så grymt sugen, på att bara sätta mig på ett plan, och åka till nåt land i fjärran östern. Sugen på att upptäcka, fotografera och andas nya länder och städer. Jag vill!

Efter fikan tillbaka till skolan, diskutera projektarbete med Dieter. Han var nöjd, mycket nöjd. Därefter te, pistagenötter och Greek hemma hos Alex. Nu tillbaka hos tant efter en liten promenad i den kvava värmen.

Hihi, hon kom precis in med en vit top och frågade om jag ville ha den, för granntanten skulle slänga den annars. Hon är så söt, min lilla tant.

Tschüsssssssssssi


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0