Morgonstund har guld i mun

God middag!

Ja, middag. Inte morgon, som jag hade skrivit om detta hade varit en vanlig vardag, det vill säga en vardag då jag är ledig.

Idag har jag faktiskt varit uppe sedan 07.45 och hunnit med frukost, en literaturhistorielektion samt en översättnigslektion. Nu är det dags för lunch!

Hade detta varit en vanlig dag i Freiburg, som student vid Uppsala universitet, hade jag gått upp för en timme sedan och precis ätit frukost vid den här tiden.

Åh, tant ska förresten adoptera bort Willy. Hon bestämde sig igår och ska sätta in en annons i lokaltidningen. Även om det gör ont när Willy bits, och det gör han ganska ofta, så är han faktiskt söt när han ligger och sover i min säng. Som nu.

Nej min själ, nu är jag hungrig. Klockan fyra har jag ännu en lektion och sedan är det träning! Ha det fint!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0