GRATTIS GUMS

Det regnar ute, jag är nyss hemkommen från jobbet och klockan har passerat tolv. Det är en ny dag, nytt datum, hundra dagar sedan jag blev 20. Det är också min älskade systers 18årsdag.

Jag kan inte med ord beskriva hur glad jag är att du är min syster. Jag beundrar dig på många sätt. På hur du, till synes helt utan minsta rädsla för att få mothugg, kan ge dig in i vilken konflikt som helst, med vem som helst, och på ett moget sätt få fram det du tycker. Hur du får människor runt om dig att slappna av och bara njuta av ditt sällskap och ditt härliga skratt. Och - framförallt - hur bra du är på att sätta dig ner, offra tid, för att lyssna. Lyssna när man är glad, lyssna när man är ledsen.

Du må vara yngre och kortare än mig, men jag ser upp till dig. Ett stort GRATTIS vill jag ge dig på din 18årsdag. ♥



Underbar resa med underbar människa
, Köpenhamn-Basel-Milano-Paris-Luxemburg-Frankfurt-Köpenhamn 2009:

PUSS ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0