Turist i Singapore

God kväll! Jakob ligger och sover på golvet efter vår långa och varma dag på stan. Idag har vi varit ärketurister med systemis runt halsen. Det saknades bara en karta...

Vi var på Raffles Hotel och delade den berömda Singapore Sling, lite sliskig om jag får säga det själv, och det får jag ju. Vid varje bord stod skålar med oskalade jordnötter som man fick äta tills man skämdes. På golvet låg jordnötsskal överallt och det lät vartän man gick, eftersom man krossade skalen med fötterna. När vi druckit upp vår drink gick vi runt i det gamla kolonialområdet, med stora brittiska byggnader. Sedan strosade vi runt vid opera- och konserthallarna och tog en god lunch där. Efter det gick vi till en mysig park där en karnival för hundar ägde rum. Hela dagen har varit mysig, men humöret har gått lite upp och ned; dels på grund av värmen, dels på grund av mitt osmarta drag att inviga mina nya converse barfota. Det har resulterat i stora köttsår på hälarna.

Nu är det tänkt att vi ska ta oss ett dopp i poolen, sedan kanske det blir nattsafari om vi inte är allt för trötta efter turistandet. Ha det bra!













ADJÖ!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0