Sao Beach

Igår hyrde vi en moppe och åkte på Phu Quocs smala vägar ner till Sao Beach. Jag måste erkänna att jag tyckte att det var lite läskigt när lastbilar körde om oss och efterlämnade stora grusmoln, men när vi kom fram försvann min känsla av obehag direkt. Jag kan säga att det var värt miljoner läskiga mopedturer för att få se den stranden. Det är den än så länge vackraste plats jag har besökt, i hela mitt liv. En till synes nästan helt orörd strand; några få turister gick sakta längs med vattnet med skorna i händerna, några locals firade en lyckad fiskfångst. Om några år kommer stranden förmodligen vara omringad av olika semesterresorts och därmed inte lika lugn och fridfull. När vi åkte hem, på en liten grusväg som gick längs kusten, där solen höll på att gå ner, svängde vi inom en pärlfarm och såg hur pärlor blev till. En fantastisk dag! Vi konstaterade ganska snabbt att man kan ha det sämre.























Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0